donderdag 25 april 2013

Workshop T-shirtje

Met de nadruk op T-shirtJE.
Gisterenavond reed ik naar Oostende naar het winkeltje van Gemaakt om een T-shirtje te leren maken.  Ik heb nu wel al T-shirtjes gemaakt maar ik wou het toch nog eens volgen om te zien hoe je nu precies correct met tricot werkt.  Tricot vergt toch een iets andere aanpak dan gewoon katoen.
We mochten zelf het maatje kiezen voor ons T-shirtje en ik met mijn klein 80'ke was toch wel de kleinste verbruiker van stof :)  Zat ik daar koddig te wezen met mijn klein petieter T-shirtje voor mijn klein pitoetje é!

Stiekem vond ik het ook spijtig dat ik niet snel nog eentje kon maken terwijl ik aan het wachten was...  Veel stof verbruikte ik toch niet :)

Het was heel leuk al bleek ik wel meer ervaring te hebben dan de meesten.  Maarja, een workshop is om te leren é!  Hoeveel dat kies je zelf ;)

Wat leerde ik bij :
- Niet hechten in tricot als het niet echt nodig is want stropt anders
- Aan schoudernaden van voor of achterpand een naadbandje (lijkt op ministrookje vlieseline) strijken zorgt voor versteviging
- Om tricot om te zoomen (op de naaimachine) gebruik je best een boventransportvoet en tweelingnaald (maar die had ik al ;) )
- Een overlock is zalig!  Gebruikte hem nu niet om enkel af te werken maar ook om te stikken in 1 keer!!  Zalig :)
Ik vergeleek het effect van de overlock voor het stikken met een cruise control van de auto.  Heel handig en vlot hulpmiddel om gelijkmatig mooi afgewerkt vooruit te geraken :)



1 opmerking:

  1. Het staat haar prachtig ! Laat de massa-productie maar beginnen ! Bedankt om er bij te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen