vrijdag 24 mei 2013

3 op een rij

3 op een rij, 3 kleurtjes...  De overlock wordt hier veelvuldig getest.  Ik heb slechts drie kleuren overlockgaren omdat dat nu eenmaal voor aan de binnenkant is en niet hoeft 100% te passen van kleur.  En bij alle 3 hoort een afgewerkt kledingsstuk :)


WIT

Een vrolijk appeljurkje.
Ik gebruikte volgend patroontje en maakte er een grotere versie van voor Emmy.
Als onderboordje gebruikte ik een stukje onderrok van iemand in de naailes die minirestje overhad.  Net precies genoeg voor het jurkje van mijn minimensje om het die extra toets te geven.

ZWART

Een zomers pyjamaatje.

Hiervoor gebruikte ik dit patroontje als pyjamaatje in plaats van jumpsuit.
Omdat Emmytje al wat groter wordt, een echt peutertje, dacht ik van ik maak direct een 86!  Maar wat een pyjamaatje met korte mouwtjes en korte pijpjes moest zijn, is nu een pyjamaatje met lange pijpjes en een spriet halverwege de knieën :)  Het heeft natuurlijk ook z'n charmes.  Ze zal er lang deugd van hebben ;)









Ik kreeg terug hulp van Gov voor de knoopjes ...


... en Emmy ging vrolijk gaan slapen!


ROOD

Een dikke trui voor mama.

Van het vrolijke zomerse assortiment te maken, had mama nog steeds niet warm gekregen.  De zomer blijft maar uit.  Maar we blijven positief en maken een warme vrolijke hoodie voor mama.  Ik paste hiervoor het patroon van papa's trui wat aan.  Ik verlengde (voor de extra bolling vanvoor), versmalde om aansluitender te doen lijken en verkorte de mouwen om mijn handen uit te mouwen te kunnen steken :)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten