zaterdag 29 juni 2013

Voilà zi!

Voilà zi!  Ik heb nog een keer een kleedje gemaakt!  Maar nu eens niet voor Emmy of mezelf.  Neneen!!  Voor een vriendin van ons!  Mila's mama had een leuk stofje liggen (heel leuk stofje want ik had het ook toevallig wel zeker) en had er graag een bambiJurkje uitgekregen.
BambiJurkje denken jullie?  Wel ik maakte ergens halverwege maart van een cute stofje met bambi's een stoer jurkje met kap.

Het patroontje is een deels een patroontje van een oude knippie en deels uitgevonden want ik wilde een extra grote kap.
De bambistof komt rechtstreeks van duitsland (http://www.kleinestofftraeume.de/) en de rode stof van Verkempinck.
Ik vond het knopenstrookje (of hoe noem je dat?) een heel ingewikkeld iets en was dan ook stiekem wel blij dat ik voor het Milajurkje dit niet hoefde te doen.  Ik kreeg volgende opdracht (en ik ben verzot op opdrachtjes) van de mama van Mila : 
Basis : het bambijurkje met vlauw bloemenstofje
Aanpassingen : 
- Hoeft niet met knopen.  Ik berekende en mat alles op en doordat het geheel in tricot werd gemaakt en de omtrek hetzelfde is als de hoodies die ik al maakte zou haar hoofdje erdoor passen zonder de opening van de knopen.
- De wantzakjes die ik al eerder eens uittestte op een hoodie in lichtblauwe stof (http://ldotco.blogspot.be/2013/04/hoodietest.html)
- Een gele binnenkap
- Andere mouwtjes, nl. fronsmouwtjes

En dit is het resultaat!  Ik was er zelf trots op!  Ik had heel netjes en nauwkeurig gewerkt.  Nog steeds buig ik voor mijn overlock want zonder hem zou ik dit klusje niet kunnen geklaard hebben!



Ondertussen maakten we ook al een foto van oma in haar nieuw rokje waardoor ook dit resultaat te tonen valt!  :)
Tadadaamammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Trromgeroffel  De beste mama en oma van de hele wereld in haar nieuw rokje :




Geen opmerkingen:

Een reactie posten