donderdag 6 juni 2013

Vrouw vrouw zijn

Ik durf vaak te beweren dat ik geen echte typische vrouw vrouw ben, van make-up en crèmekes heb ik geen kaas gegeten, maar eerlijkheidhalve moet ik toch gaan toegeven dat ik qua kleren toch wel serieus dicht in de buurt kom.
Gisteren gingen Gov en ik uit zonder ons kleintje, met de vrienden naar Wim Helsen gaan kijken.  Ik keek er enorm naar uit, maar wat o wat moest ik gaan aandoen?
Niets in mijn kleerkast leek te voldoen aan het jurkje dat ik mijn hoofd zat en natuurlijk nog moest gemaakt worden.  Natuurlijk had ik daar geen patroon voor en moest ik dus aan de slag om een patroon te maken.
Maar we blijven positief, het zonnetje schijnt en terwijl Emmy'tje buiten voor konijntjes aan het zingen was en met potjes aan tasjes aan het rommelen was, en mijne stomer eten maakte voor mij, tekende ik een patroontje uit.   Toeval wil dat we net in de naailes een jurkje aan het maken zijn en ik het een superpatroontje vind!  Ik tekende dit patroon over en verkorte het naar enkel een bovenstuk en geen volledige jurk meer.  Ik liet het voorpand volledig zoals het was en paste het achterpand aan naar een diepe rug en maakte het iets breder want ik wou met een elastiek gaan werken om te doen aansluiten.
Ik tekende nog linten om aan het voorpand te kunnen bevestigen om het geheel op te houden :)
Als laatste diepte ik terug mijn patroontje uit van de cirkelrok om die aan mijn bovenstuk te kunnen doen waaieren.  Ik controleerde nog de omtrek van het jurkje om te kunnen aanpassen aan de taille van mijn rok die ik gebruikt had, maar wonder boven wonder de afstand was precies hetzelfde!  Dus ik was correct bezig!  Yoehoe!
Patroontekenen is echt leuk!  Ooit wil ik daar ook nog les voor volgen, want zou daar toch wel nog meer kneepjes van willen leren kennen.
Ik knipte alles uit het bovenstuk 2 keer want ik wou met volledig beleg gaan werken, en de cirkelrok in 1 stuk.  En terwijl Emmy haar middagdutje deed stikte en overlockte ik alles aan elkaar en klaar was kees!
Mijn tenuetje was klaar!



Zeg nu zelf dat is toch veel sneller dan in die hitte (hihihi, 1 dag zon en ik spreek al over hitte) gaan shoppen!
Je zou er zowaar blij van worden (al was ik er stiekem wel heel onzeker over)

Ik maakte onlangs ook nog andere mensen blij (allé, dat denk ik toch) met
- een zomerjasje voor een lieve meid


- een dikke pull voor als de zon weer wegkruipt voor een lief madamtje


Deze moet nog afgewerkt worden met wat flockversiering!

Misschien is het jullie ook al opgevallen, maar ik heb iets nieuws!  Een eigen labeltje!  GLUNDER!
LdotCo is proud to present the LdotColabel :)  Vanaf nu stik ik dit OVERAL tussen!!!!! .... als ik het niet vergeet natuurlijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten