vrijdag 13 september 2013

Kakbroek!

Alhoewel een harembroek is geen kakbroek volgens vijftv :), toch floep die naam steeds in mijn hoofd als ik Emmy in haar nieuw broekje zie rondlopen!

Ik waagde me dus ook eens aan Judith haar tutorial van de harembroek.  Na Griet haar versie te hebben gezien was ik verkocht!  Het staat sinds dan al op mijn to do lijstje maar het lukte me niet om me te concentreren op het hoe en ook de stof was nog niet gekozen.
Uiteindelijk zette ik me er gisteren eens bij neer en nog steeds snapte ik er geen "reet" van.  Simpel pfew, hoe kan dat nu op die manier ook voor mijn kleine meid passen?  Dus tekende ik maar eerst een patroontje in plaats van al met mijn stof te gaan knoeien.  Want ja nu had ik de stof gekozen, maar die komt van Denemarken dus als ik verkeerd knipte kon ik niet snel om nog een stukje :)
Ik dacht logisch na en tekende mijn patroon van cirkelrokje van Emmy over om een correcte taille te hebben en tekende daar dan loodrecht een lijn op, om nog eens loodrecht een lijn aan de onderkant van het rokje tekenen.  Ik maakte een gelijkzijdige driehoek waarvan de schuine lijnen langsheen de uiteinden van de taille van mijn cirkelrokje lopen en eigenlijk had ik dan al dezelfde basis zoals bij Judith.
Ik moest nu nog de beenopeningen knippen.  Ze knipte iets van 10cm af.  Ik dacht van eerst Emmy haar kuit te gaan meten om dit te gaan verkleinen, maar Emmy's kuit mat 20cm dus helft (voor helft patroon) was ook 10cm.  Amai die Judith moet dunne beentjes hebben of houdt ze gewoon echt rekening met heel veel rek van de tricot.  Geen idee!  In ieder geval nu was ik gerust.  Ik had een vreemd patroontje dat geleek op het oorspronkelijke en met correcte taille en nagemeten beenopeningen.
Daar ik een patroontje heb hoef ik geen vierkant in 2 te plooien waardoor ik ook streepjes kan gaan gebruiken.  Ooit al eens met een vriendin deze tutorial bekeken op streepjesstof en bij het ene been leken de strepen verticaal te lopen en bij het andere horizontaal.

Benieuwd naar het resultaat?

Hier is het!


Wat vind je ervan?
Ik moet nog wennen aan de hoeveelheid stof tussen de benen, maar Emmy vindt het superleuk!  Ik denk dat ik er nog een mooi warm bovenstuk bij fabriceer en het als pyjamabroek bestempel :)

1 opmerking:

  1. Leuk gedaan met je streepjes!
    Persoonlijk heb ik het niet voor dees broeken, maar smaak en goesting ;)

    BeantwoordenVerwijderen