zondag 29 september 2013

Nog een jurkje!!

Je zou beginnen denken heeft dat kindje nu nog niet voldoende jurkjes? :)  Maar in feite is dit pas het 3de in maatje 86, dus 3 die de winter zullen overleven naar alle waarschijnlijkheid.  En aan het karrevoer aan kousebroeken die ik liggen heb te zien zullen er nog mogen bijkomen!

Dus een jurkje!  Ik heb een keimooi bloemenstofje liggen maar ik vind het te mooi om in 1 keer te "verknoeien" aan 1 jurkje.  Dus gebruikte ik een klein stukje en zette er andere stukjes aan ;)



Stof : Denemarken en Verkempinck
Patroon : Zelfgetekend en beetje inspiratie opgedaan van onderstaand rechterkleedje :


Ik had echter 1 probleem toen het jurkje af was!  Of wel heb ik misrekent ofwel ben ik een knoopje kwijt, in ieder geval toen ik alle knoopjes aan had genaaid had ik onderaan nog een plaatsje over...
Dan maar naar de veritas, maar in plaats van terug nieuwe stofovertrekknoopjes te kopen, kocht ik gewoon een bijpassend ander knoopje.  Dit om een uniek accentje te geven zoals een vriendin zo mooi zei.  En gelukkig was die vriendin mee anders moest ik een knoopje van 65cent met mijn bankkaart betalen, aangezien ik anders soms een landloper ben :)


Oh en alle babykadootjes zijn uitgedeeld en dit waren de minipyjamaatjes:





3 opmerkingen: