dinsdag 29 oktober 2013

Ik ben verliefd!!!!!

Ik ben verliefd 
iedereen mag het weten 
ik ben verliefd 
daarom zing ik zo luid
ik ben verliefd 
ik heb het altijd verzwegen
ik ben verliefd 
maar nu moet het eruit!!

Naast natuurlijk op mijn man nog steeds verliefd te zijn ;), heb ik een nieuwe liefde!!
Ik heb namelijk een nieuw boek!!!!!

Zoals jullie mss weten volg ik nu patroontekenen voor volwassenen en ik vind het zalig en supertof om te doen!  Het is niet simpel maar oh zo leuk.  Ik kan niet wachten tot ik het perfecte kleedje voor mij kan maken!

Maar waar mijn interesse altijd meest naar uitgegaan is, is natuurlijk kinderkleren en hun patronen.  Ik maak altijd eigen patronen en probeer dan via ingenieuze rekenformules, geodriehoeken, evenwijdigen, ... zelf wat patronen te maken maar dit is niet altijd simpel en bleef steeds twijfelen of dit wel klopte.  En hoe teken ik in godsnaam correct een mouw bij?

Ik bleef maar zoeken op internet, maar er is zo weinig te vinden!  Maar hoera, hoera onlangs stootte ik op een patroontekenboek voor baby's/peuters/kinderen!  Ik mailde het door naar mijn man (die waar ik ook verliefd op ben ;) ), en die vond het boek al direct online om te bestellen (daarom ben ik er ook verliefd op onder andere... :p ).  Besteld werd mijn exemplaar en hopla de volgende dag zat hij in de bus.  Sindsdien vind je mij heel vaak tussen de tekenbladen, potloden, en potloodsgumsels.  Ik probeer nu namelijk volgens mijn eigen tabel, het boek en de notities van de patroontekenles mijn eigen patronen te maken!! Maar nu dus correct!



Mijn eerste basiscorsages van 50 tot 92 zijn reeds klaar!  Yoehoe en na een final check op de kleedjes van kleine baby Emmy die al in de dozen zaten verpakt, bleken ze correct te passen!  Waaaaauw!!


Nu wil ik van deze basiscorsage mijn eigen A-lijntjes, t-shirts, soupuls, ... gaan tekenen!  En nog veeeeeeeeeel meer!!! Maar eerst bekijk ik het mouwtekenen!!


IN DE WOLKEN!!! :)


Ps: het boek heet : Metric pattern cutting for children's wear and babywear van Winifred Aldrich.  Er bestaat blijkbaar een Nederlandse versie van, maar die blijkt heel zeldzaam en minder up to date te zijn!
Op internet vond ik 3 recensies van het boek, 2 positieve en 2 negatieve.  :) Ik las enkel de negatieve "Not for the novice. I'm returning this $40. book and getting something a tad more useful that will better meet my needs. This book is perfect for someone looking to create an entire wardrobe of clothing for their children from scratch." en ik besliste onmiddelijk dat dit mijn boek zou worden!!!

2 opmerkingen:

  1. Sjieke dingens... als ik dit zo lees, ben ik STIK jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik heb hem ook besteld na jouw lofbetuiging te hebben gelezen. Kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen