donderdag 3 oktober 2013

Super Super zacht!!

Ik heb het een beetje druk de laatste tijd met vanalles en nog wat.  We moesten o.a. dringend eens werk maken om foto's te maken van het 4 geslacht, onze kleine meid is ondertussen al 1jaar en 8 maand, en we hadden nu nog steeds geen fatsoenlijke foto van ons 4! Ons haar werd gekamd en hopla een foto werd gemaakt. Aangezien ze nog op mijn zus haar fototoestel staan, nog geen preview ;)

Ik ben ook bezig met mijn verhaal van mijn situatie het laatste jaar op te schrijven.  Het begint bij een korte samenvatting, maar ik zou graag alles neerschrijven of van me afschrijven om zo mezelf en ook andere mee te kunnen helpen/steunen.  Meer uitleg volgt later ;)

Ik volg vanavond een workshop in Westrozebeke  "Upcycling van kleding tot accessoire" Ik moet steeds de titel van de workshop gaan opzoeken, amai...  Het zijn 4 avonden en ik volg ze samen met een iemand die ik leerde kennen in de naailes vorig jaar.  Ik ben benieuwd!  Ik heb al oude kledingsstukken verzameld.

Ik ben ook foto's van Emmy aan het sorteren en een fotoboek aan het maken.  Amai, wat hebben we een schat aan foto's van onze schat! :) En ik vond ook nog foto die bewijst dat ze al van jongsaf zelfgemaakte kledingsstukken moest passen.  Het was toen nog niet door mezelf gemaakt, maar door meme.  Een zelfgemaakte poncho waarvan de lengte moest worden bekeken.  Kijk eens hoe koddig!  Ze was hier precies 5 dagen oud! :)
En toen het klaar was! 



Maar in tussentijd maakte ik toch nog een jasje voor lieve kleine Mila.  Mila is een 3 tal weken ouder dan Emmy, ongeveer dezelfde grootte, maar iets magerder.  Na wat opmeet pogingen paste ik mijn jaspatroontje aan (ongelooflijk dat kan zeggen mijn jaspatroontje, maar ik heb het dan ook zelf overgetekend van een bestaand jasje) en hopla ik kreeg coole stofje van de mama, en stikken maar!
Het is zeker weten de zachtste jas die ik ooit heb gemaakt en Emmy vond het steeds super om te passen, op die ene keer na...

(toen wou ze hem niet meer uitdoen ...)

Het past Emmy perfect, maar iets te perfect, het spant iets in de breedte dus ideaal voor Mila!
Hier de foto's met Emmy in de jas van Mila ;)



Oh de pompon op haar hoofd is een extraatje die we erop wouden zetten.  Oorspronkelijk was het idee om een wollenpompon te maken, maar het geel bleek toch net iets teveel af te wijken van de binnenkant van de jas en aangezien het een wollig stofje was, kon ik een fluffybol gaan creëren.

Meestal gebruik ik wel andere zakjes, veel moeilijkere (in de zijnaad, of paspelzak) waarvoor nog steeds de handleiding van begin tot einde moet volgen, maar nu dachten we we stikken er een zakje op!  Gemakkelijk!  Ehum!  Ik heb nog een beetje gevloekt om dat er mooi op te krijgen.  Misschien zitten de dikke lagen stof er wel voor iets tussen... :)  Maar toch ben ik blij met het eindresultaat, het is eens iets anders.  Ik verstopte ook een kous in de zak zodat Emmy eens zou kijken in het zakje voor de foto :)

Voilà!  Nu ben ik ondertussen al terug in kadootjesmodus! Kadootjes maken is altijd fijn, al is het wel iets minder als je het moet afgeven, want ik doe meestal beter mijn best als ik iets maak voor iemand anders... :)  Dus mss moet ik eens doen alsof ik kadootje maak en dan aan mezelf geven? :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten