zondag 29 december 2013

Feesttenue!

Alsof het meisje nog geen genoeg kleren heeft, toch wou ik nog een feesttenue maken :)  Eigenlijk wou ik vooral wat patroontjes uittesten.  De pyjamatrui van eerder testte ik uit in een feesttruitje.  En ik oefende wat op rokjes tekenen en openzetten voor extra wijdte en ook dit wou ik in het echt uitvoeren.  Ik werkte met langere zijnaden en kortere voorzijde en achterzijde om te zien wat dit effect zou zijn, en ontdekte dat dit nu niet echt een succes is om te herhalen! ;)
Zowel het rokje en het truitje zijn volledig gemaakt uit 2 kledingsstukken van de kringloopwinkel.  Een blinkie t-shirt en helblauwe trui werden een helblauwe trui met lange mouwen met sierblinkieboordje en blinkiekraagje en een bijhorend blinkierokje! :)
Het is nogal allemaal blinkie maar toch niet te zodat het net binnen de categorie stijlvol sjiek valt ;)
En vooral belangrijk, het is ook nog mogelijk om het gewoon te dragen zonder dat het uit de toon valt.
Oordeel zelf maar :


Een ander projectje waar ik al een tijdje mee bezig ben is een cape/jasje.  In de patroontekenles tekenden we dankzij onze superjuf een cape van Oliver Strelli uit.

Maar omdat ik nogal graag voor kindjes werk en de stof gekookte wol nogal duur is en de jas veel stof vraagt... jullie raden het al, maakte ik een kleine versie maatje 92.  Ik testte het eerst uit met een bruin stofje.  Daar deze stof wel rafelt en gekookte wol niet, moest ik die wel omboorden, wat een deel van het mooie waaiereffect afneemt, maar toch vind ik ook deze testversie al heel leuk!



In de echte versie werkte ik het geheel wel af met een knoop omdat het voor die kleintjes toch handiger is als het toekan.  Het is niet persé een warme warme winterjas maar meer een tussenseizoenjas, maar ik vind hem toch heel geslaagd, al zeg ik het zelf :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten