woensdag 4 december 2013

Het wonder is geschied!

Het wonder is geschied!  Neen, niet de versie van de helaasheid der dingen maar ik zag toch iets heel speciaals dit weekend!!

Jaja u ziet het goed!  Gov achter de naaimachine en dan nog wel de overlock!!  En ik herinner me nog mijn eerste keer met de overlock, amai wat was ik daar bang van (heeft wel een mes die gewoon uw stof kan opeten!!, en dat gaat nog ne keer zo snel ook!!).  Dus stoere ridder Gov heeft me geholpen met wat naaiwerk.
Het zat zo. Zondagavond moest Gov naar een verjaardagsfeest en toen we hoorden dat andere vrienden van ons pantoffels gaven, groeide het idee van een kamerjas, maar op 1 voorwaarde dat Gov ook hielp om het kadootje te maken!  Zo gezegd zo gedaan, ik gooide wat blauwe fleece op een hoop en Gov's kamerjas er bovenop, we staken onze kleine meid in bed en hupla we gingen aan het werk.
Ik tekende het patroon voor de kamerjas van de bestaande versie over en terwijl ik tekende en aan het meten was (zodat de mouwen toch wel zeker in de armsgaten zouden passen) knipte Gov de stof uit langsheen stofvouwen en met 1cm naad.  Super toch!
Ik maakte wel één dom foutje, ik mat de bovenarmdiameter niet na en dat was toch precies maar nipt bij de test op Gov's arm dus tekende ik de mouw nogmaals opnieuw maar nu met een iets bredere kop van de mouw.  Dan zie je voor het overtekenen van een patroon van een bestaand kledingsstuk toch best wat patroontekenskills hebt en wat gezond verstand!
Het werd een blauwe supermankamerjas (aangezien ik dat logo'tje nog had van het gsmhoesje voor het kadootje voor zijn broer ;) ) en we gebruikten rode overlock voor het contrast.
Zowel Gov en ik spelden stukken aan elkaar en overlockten het geheel.  De zak werd erop gestikt en het supermanlogo werd wederom door Gov uitgeknipt en door Gov erop gestreken!  Je zou bijna beginnen afvragen wat ik dan nog precies uitgevoerd heb :)
Voor de eerste keer probeerde ik ook de letterkesstikfunctie op de kamerjas uit, en stikte onderaan Superman Benjamin!  En klaar was kees!!  Gelukkige verjaardag Benjamin!

1 opmerking:

  1. Wow jong, wat een werk! En ongelooflijk dat jullie dat samen gedaan hebben - dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren ;)

    BeantwoordenVerwijderen