maandag 3 november 2014

Kleine kabouter

Ik zie op facebook allerlei kaboutertruien, euh kaptruien passeren en dacht eraan dat ik mijn minikaptruitje nog niet met jullie gedeeld had!  Het is ondertussen al bijna te klein, maar heeeeeeeeeel lang geleden, helemaal in het begin toen ik wist dat het een jongetje werd maakte ik een klein kaptruitje voor ons klein kaboutertje met restjes stof van papa's trui!

Ik maakte er eentje met een puntmuts en flockte er een eekhoorntje op.  Als zak maakte ik een doorsteekzak over de volledige lengte (de volle 20cm wel :) ) van z'n truitje.






Stof : Sweaterstof van Verkempinck
Patroon : zelfgetekend

Echte hemdjes dat durfde ik nog niet, of had ik niet de tijd om me met al die pieteluttige kleine stukjes geduldig bezig te zijn.  Maar wat ik wel al maakte was in tricot t-shirtjes.

Gewone t-shirtjes :

Eentje met Warre's naam op geflockt (geen idee of ik daar al foto's van toonde)


En omdat ik de Charlie van Zonen 09 zo prachtig vind maar het maar vanaf maat 92 start, maakte ik een gelijkaardige kleine versie. 
Ik paste mijn t-shirtpatroon aan met een v-halsje en een halsje en beleg aan de binnenzijde.

De Charlie :


Mijn versies :









Met bijhorend broekje!



Ik probeerde wel al een hemdje in tricot, en dat lukte wel redelijk!  Ik gebruikte een patroontje vanuit een Ottobre. Ik hoop gauw eens tijd te hebben om een gewoon hemdje te maken, ondertussen doet meme dat nog voor mij :)  En maak ik de winterjassen!

De tricotversie :  (Ondertussen zie je ook hoeveel broer en zus van elkaar houden!)




De hemdjes die meme maakte naar mijn ontwerp :


Stof oranje : Bambiblauw
Stof groen : Den beer Harelbeke
Patroon : Ottobre


Meme is ondertussen ook bezig met mijn "commande" van mutsen en sjaals aan het breien!  Handig een 2de persoon die de competenties en vooral tijd heeft om te maken wat ik graag zou gedaan krijgen :)

Ps: dit is nog een aan-foto van de oranje trui voor de babyborrel :






Geen opmerkingen:

Een reactie posten