zondag 23 november 2014

Lange mouwen tekort!

Emmy's kast mag dan wel uitpuilen van de jurkjes en rokjes, er was een serieus lange mouwen en lange benen tekort!  Voor de lange benen/broeken gingen we samen shoppen!  Hilarisch om ze bezig te zien de ene broek na de andere aan en af (meestal zonder tijd ertussen voor mama om te zien of hij wel past...) maar de lange mouwen/armen moesten ook nog een oplossing vinden.  Ik besloot om zelf simpele truitjes te maken.  Ik baseerde mijn idee op de Julia Sweater van Compagnie M, prachtig patroon!!  Ik construeerde een patroon met mijn t-shirtpatroon, mijn basismouwtjespatroon en een paar lijntjes hier en daar... en hopla een truipatroon!
Ik maakte 3 versies :




1) Een testversie om te zien of het wel effectief mooi is.  Ik speelde wat assymetrisch met stof en kreeg een stralende glimlach van mijn dochtertje toen ze het truitje zag!












2)  Ik maakte een gewoon simpel rood truitje, want ontdekte dat ik onbewust mijn lievelingskleur wel redelijk veel gebruik in haar kleertjes en rokjes dus een rode trui past bijna altijd!  Ik flockte er ook een zelfgetekende kat op nadat ik een supermooi t-shirt op internet zag passeren.








3) Wat ik ook zag op internet passeren is dat er in de action supercoole kussenslopen te koop waren voor een appel en een ei.  En alhoewel ik zeker niet graag na-aap toch kon ik het niet laten om ook eens te gaan kijken, en bracht ik ook een paar slopen mee!  De kwaliteit is ongelooflijk miserabel maar verwerkt in een superzacht stofje, nicky velours, leek het wel een tof effect te hebben! Zelfs de juffrouw op school vond dat ze er supermooi mee was!





Ik ben vaak wel trots op mijn meisje als ik complimentjes krijg voor de zelfgemaakte kleertjes die ze draagt!  Zonder mijn stralende supermeisje zouden mijn kleertjes niets voorstellen!
Deze week stond ze in de nieuwsbrief van school te blinken met haar kabouterkleedje!











1 opmerking: