vrijdag 1 januari 2016

Wat ik allemaal doe? November - December overzicht :)

Eerst en vooral :

Wij vierden het in stijl in de Efteling!



Ondertussen sta ik hopeloos achter met het bloggen.  Tussen het veranderen van werk, meter worden, huis te koop zetten, kindjes opkweken, sites oprichten, patroon ontwerpen, Eftelingtrips, ... naai ik ook soms nog eens :)
Eigenlijk doe ik dat elke vrije 5minuten. In mijn bureau (lees: de garage) staat alles open en kan ik naar harteloos alles laten opliggen en aan verder werken als ik tijd heb.


Waar ben ik nog mee bezig ondertussen of wat heb ik ondertussen afgewerkt?

- Het patroontje van de schatkaart “Luka gaat slapen” begint ook vorm te krijgen ondertussen.  Ik ben bezig aan de testfase :)  Er zullen zodanig veel mogelijkheden en variaties zijn dat Warre’s collectie pyjama’s voor dit moment serieus zal uitgebreid zijn.
Sneak peek :

 

Aan - (zo'n klein lief schattig metekindje) - foto's :


- 2 bruine truitjes voor Warre uit opa's trui :
Ik recyclede de mouwen en de kraag en de rits en alles werd hergebruikt.  Ik knipte voorpand en achterpanden uit voor- en achterpand van opa's trui en de mouwen werden terug mouwtjes.   Het ene truitje heeft zelfs een label met het maatje!! XL weliswaar :)  

- T-shirts voor papa :


 

Stof : superhelden van Stof op zolder


Er kwam nieuwe stof toe in stof op zolder en ik zag er direct nog een supercool t-shirt in.  Ik kon helaas niet kiezen welk kleur en maakte dus maar vanelks eentje.  Eentje gaf ik aan mijn ventje en de andere deed ik kado met nieuwjaar.

 
 Poseren in reismodus met baard :)

Stof : summer rudes yellow & summer rudes grey van stof op zolder.


- T-shirt voor Warre :



- Winterjasje voor Warre (op de groei) :
Ik gebruikte nog eens mijn patroontje om een winterjasje voor Warre te maken en ik voegde net zoals vorige keer een tricotboordje toe aan de armen omdat dit handiger is dan wantjes. ;)
De jas is zeker groot genoeg.  Ik maakte een 86-92 terwijl hij eigenlijk nog maar net een 80 draagt.  Zo kan hij hem zeker de volledige winter dragen. ;)



 


Stof : 
Blauwe gekookte wol restje van mijn jas die ik vorig jaar maakte.
Rood katoen met relief van in den beer in Harelbeke.


- Jurkjes voor Emmy :



Stof : gnomeville van Stof op zolder 
Dit is al de tweede versie voor Emmy.  De eerste is ze net uitgegroeid :)



Poseren is soms vermoeiend.

Poseren is soms vervelend.

Soms kan er toch nog een lachje vanaf :)

De roze was ook van stof op zolder maar is helaas uitverkocht.
Jurkjes ook te koop in de webshop. Kaboutertjurk en Roze glamourjurkje


- Rokje voor Emmy :



Stof :Tessellate-raspberries


- Rokje & t-shirt voor mezelf :
Stof : punta di roma kobaltblauw voor de t-shirt van stof op zolder
grijs gemeleerde blauw geborduurde tricot van stof op zolder voor het rokje.

En nog een topje en rokje voor mezelf..

- Blinkietopje voor mezelf :

Hier heb ik geen poseerfoto's van maar wel een foto van bij de Sint ;)




- Streepjes T-shirt voor mezelf :



In een eerdere blogberichten zag je al verschillende kledingsstukken met dit stofje passeren en ik was de enige die er nog niet in getooid werd. :)







- Jurkje voor mezelf :



Oké het valt waarschijnlijk op maar deze maand was de ik-probeer-eens-wat-voor-mezelf-in-elkaar-te-flansen-maand. En eerlijk!  Het was een leuke maand! Vooral omdat ik me soms wel mooi mee voelde... :) Juij!!  Want zo voor volwassenen naaien dat is toch wat anders dan voor kindjes!


Ohhh en ... We maakten de laatste tijd ook heel wat foto's voor de site.  En Emmy blijkt een rasecht model te zijn.  Ik moest niets zeggen en automatisch nam ze een aantal poses aan.  De pose van de ronddraaiende top waar ze uiteraard heel goed in is, vond ik iets moeilijker te fotograferen :)


3 opmerkingen:

  1. Of jij hebt ongelooflijk veel 5 minuutjes gevonden, of je bent een hele rappe, want dit is toch heel wat moois voor 2 maand!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Tja, ik kan toveren in 5minuutjes :) haha :) Ik probeer toch iedere dag 1 of meerdere keren 5minuutjes te vinden en ik benut ze dan ten volle ;)

      Verwijderen